Jeg greier det. Ta løkka tilbake!

Stranger danger! Husker du tiden når du var barn og var ute fra morgen til kveld? I mellomtiden hadde du vært i bakken, laga hoppbakke, satt opp porter og gått opp og ned hele dagen! Når jeg tenker tilbake til barndommen er det dette som sitter. Eller «hyttefeltet» vi hadde laget i skogen langt hjemme. Der vi klatret i trærne, spikra, kriget og hadde det så drit gøy! Jeg husker også fisketurene jeg hadde med familien, der kanskje selve fisken var det minst interessante. Der vi var ute i naturen sammen og brukte den!

Disse arenaene har forsvunnet en del, mye av den aktiviteten er flyttet til det trygge organiserte eller foran spillmaskinen hjemme. Løkka og skibakken har blitt upopulær og mye av det vi gjorde sammen før er satt i organiserte former. Tiden familien har sammen er ofte i bilen på vei til de.

Jeg er en leken person som lett kan være i skibakken eller på sykkel med de unge. Samtidig ser jeg mange foreldre rundt meg som er sammen med sine barn og unge å leker og sporter ute i naturen til alles glede og utbytte. Det kjenner jeg er noe som jeg blir glad av!

Jeg kom over en bok skrevet av Hedda Berntsen og Kjetil Andre Aamodt som fikk meg gira, les mer om den her: http://www.bratrening.no/inspirasjon/motivasjon/391-jeg-greier-det

NY GreierDetForside

Legg igjen en kommentar

Filed under Tanker om meg og deg

Legg igjen en kommentar

