The Dale Oen Experience, for kjærlighet til friluftslivet og ungdommen.

30 april 2012 stoppet en hel idrettsnasjon og en hel svømmeverden i tapet av Norges flotteste idrettsutøver, 26 år gamle Alexander Dale Oen. At Alexander var en spesiell idrettutøver skjønte jeg når han fikk utøvernes egen pris på Idrettsgallaen det samme året. Det vil si at alle norges toppidretsutøvere hadde stemt frem Alexander for sine prestasjoner og for sin personlighet.

Mange gode ord er sagt om Alexander i ettertid, og jeg har bli veldig berørt både av de ordene og dokumentarene som har vært av han.  Mine tanker har selvsagt gått til familie og venner, men han berørte så utrolig mange flere. Han brukte sin idol og kjendisstatus til noe positivt for andre.

Heldigvis lever hans visjon videre med hans bror, Robin Dale Oen. Dette med den ideelle organisasjonen The Dale Oen Experience.  The Dale Oen Experience oppdaget jeg på Expedition Amundsen, pulkeløpet over Hardangervidda jeg trente Ida og Marianne til nå i mars. Der var det mange lag fra The Dale Oen Experience og det gjorde meg nysgjerrig.  Det jeg leste rørte meg nok en gang. For en som brenner for friluftsliv, aktivitet og elsker å påvirke ungdom med positive verdier så smeltet mitt hjerte om organisasjonens visjoner. Tanken var at Alexander skulle vinne OL gull i 2012 og så skulle han og Robin starte dette sammen.

«The Dale Oen Experience er en ideell organisasjon som retter seg mot å legge til rette for opplevelser og mestring blant barn og ungdom som nødvendigvis ikke har en enkel hverdag. Dette gjør vi gjennom turer, ekspedisjoner og andre aktiviteter i lange fjorder og på høye fjell. Vi har troen på at blandingen av natur og friluft og mestring kan være med å gjøre alle til bedre mennesker. Det er i naturen man blir kjent med hvem man er og hvem man ønsker å være, og det er i mestringen man opplever at alt er mulig.» (klippet fra http://daleoen.com/informasjon/)

Jeg oppfordrer alle til å bli med i deres ideelle organisasjons, facebook gruppe. Blir de store kan ennå flere barn og unge bli vist veien til det fantastiske friluftslivet og det offensive og sunne hodet!  https://www.facebook.com/TheDaleOenExperience

Siste 20 april, The Dale Oen Experience går Nordvest passasjen på ski . http://www.gamme.no/item/1673-fra-gr%C3%B8nland-til-nordvestpassasjen

alex

Alexander Dale Oen. Hentet fra http://daleoen.com/

Legg igjen en kommentar

Filed under Tanker om meg og deg

Legg igjen en kommentar

