Expedition Amundsen

Jeg har trent UTE sin journalist Ida Eri Sørby mot EA et 100 km pulkeløp over Hardangervidda. Ida har fulgt planen perfekt og har med seg masse ekspedisjons erfaring etter å ha gått Norge på langs mai i fjor, alene. Denne gangen stiller hun med Marianne Lucie Skuncke og sammen har de forberedt seg meget godt i forhold til team work og utstyr. Her må man stå for alt selv, fra overnatting mat, sikkerhetsutstyr og brensel m.m. Av praktiske grunner har jeg ikke kunnet jobbet med Marianne da hun bor i Tromsø men de har fulgt noenlunde samme opplegg.

Rekorden er 36 timer som jeg tror de slår lett om været blir ok. Men desverre er det stiv kuling, så konkurransen er utsatt til fredagsmorgen kl 06! Turen går fra Haukeliseter til Eidfjord

Jeg har skrevet utfyllende om vår trening i siste UTE magasinet så er du nysgjerrig skaff deg bladet.

Jeg krysser det jeg har til mitt lag, til været og selvsagt lykke til alle som deltar!

Blogg fra vår første økter sammen: http://tommymultisport.com/2012/11/21/ute-trives-ute-i-hemsedal/

Mere om konkuransen: http://www.xtremeidfjord.no/Expedition-Amundsen

Utøverne kan følges live fredagsmorgen kl 06  http://www.xtremeidfjord.no/live

Skaff deg UTE med en gang! http://www.ffshop.no/ute-c-86.html?osCsid=j6ukh51sv320ln9v42esc3ui80

1/3- Takk til Marcus Andersson på Haukeliseter Fjellstue for rapport. Han forteller at selv om været var ille så skulle det bli værre, opp til 22 sek/m. Derfor ble starten fremskudd igjen til torsdag kl 20. Flere lag valgte allerede da å ikke å stille. Godt at noen ser sin begrensning i noe som er tøft nok i finvær! Akkurat nå er det heldigvis frisk fris.

Legg igjen en kommentar

Filed under konkuranser

Legg igjen en kommentar

