Test, Johaug hansker

Det er alltid moro å teste nytt stæsj og denne dagen innbydde til topptur. Det var -9, vindstille og 20-30 cm pudder. Turen gikk fra Det lille gule huset, mitt hjem i Hemsedal og opp Skurvefjell som gir 1130 hødydemetere. En fantastisk fin dag, pøck alene

Jeg foretrekker tynne hansker på tur. Da kan jeg gjøre de fleste oppgaver ute, uten å ta av hanskene. Langrenns hansker fungerer derfor optimalt bra på fjellet så lenge du er i aktivitet. Jeg har likevel sjelden med meg alpin hansker i sekken om det ikke da er mye kaldere, lang tur eller dårlig vær. Men jeg har alltid «nød» hansker i sekken. Det er et par tynne linere i ull. Godt at også Johaug har slike hansker.

Finishen på termo hanskene er super fin, om det ikke er viktig så gjør det ingenting at de er fine å se på. De sitter som støpt på hånda «like a glowe» rett å slett. Det er ingen plagsomme sømmer, de gir super hold på staven med Cabretta skinnet, og andre ting for den saks skyld. Deilig følelse å ha på og er lange nok opp håndleddet. Brukte også hanskene ned uten å fryse denne dagen.

Da har jeg 3 modeller til å teste! http://www.johaug.no/

Apropos hva jeg har i topptursekken: En artikkel fra meg her på Bratrening.no: http://bratrening.no/utholdenhet/treningstips/169-pakking-av-sekken-for-topptur-pa-ski

Johaug, Thermo

Johaug, Thermo

1 kommentar

Filed under Utstyrs tips

One response to “Test, Johaug hansker

  1. En fantastisk god hanske, som jeg også har testa ut. Har brukt den med Johaug sin liner i -25C på langrenn uten å fryse på fingrene!! Fantastisk passform for meg med korte fingre og nydelig borrelåsløsning rundt håndleddet. Opplever at mange hansker «forsvinner» av hånda ved bruk, det gjør ikke denne. Jeg har prøvd den i over 20 timer nå…

Legg igjen en kommentar

