Om du fikk velge 7 ting

Når latskapen river i deg er det veldig takknemlig å ha et vidt spekter av aktiviteter å spille på når du vet at du burde ut å røre deg. I dag var ikke lysten på ski der den alltid er, men så plutselig fikk jeg lyst på en sykkeltur på hardtail sykkelen, hvor kom den fra? Med slik ble det i -4, nysnø og helt vindstille.

Om du kun fikk ha 7 ting som Hinduistenes gud Shiva sier, så synes jeg to av de bør være Piggdekk og en god hodelykt. Piggdekk på sykkelen er fantastisk, og de sitter som et skudd! I helga var det så mye is utenfor huset at det var vanskelig å komme opp bakken på bena, da er det bare å ta frem sykkelen med piggdekk. På vei bruker jeg dekk med ca 200 pigger, på sti de dobbelte.

Hodelykter øker dine muligheter for fantastiske opplevelser du ellers ikke får. Du utvider også «dagslyset» Jeg har to hodelykter. På hodet har jeg blankt glass på lykta som skaper en smalere lyskjegle, på sykkelen er det matt glass som sprer mere, det skaper sikt også i svinger. Men husk å slå ned om du møter biler, spesielt lastebiler! For de kan du virke som en bil med langlys, jeg kødder ikke og det gjør ikke en lastebilsjåfør heller! På offpiste/topptur på ski er det samme prinsipp med lyktene, og det er noe av de kuleste jeg gjør! Kjent terreng blir ukjent, å farts følelsen er enorm. Men du klarer deg også fint med en lykt! Husk også å hold batteriet varmt, da har du lys lenge. Disse lyktene trenger en viss spenning for å lyse, for så gå helt i svart.

Lykter har blitt ufattelig gode og billige!

Jeg bruker disse: http://www.hallingsport.no/Hodelykter-Sykkellykter/Arctic-Light-XPG-2000-LED-hodelykt

Men har også denne som lyser nesten like bra, men du må være mere forsiktig med den da den har dårlige koblinger: http://www.xxl.no/sykkel/sykkellykter-refleks/mj-808-900-hodelykt-og-sykkellykt-1065105

For tur, løping og langrenn trenger du langt fra så kraftig lys, velg da en istede en som har lang batteri levetid. Rå sport har masse black diamond turlykter på tilbud http://raa.no/outdoor/lykter

Ha en herlig tur!

Legg igjen en kommentar

Filed under Tanker om meg og deg

Legg igjen en kommentar

