UTE trives ute i Hemsedal

Det å få en bekreftelse på at man lever verdens beste liv på verdens beste sted er alltid en tilfredsstillende følelse, spesielt når det er fra andre friluftsnytere.

UTE journalist Ida Eir Sørbye var på besøk i det Lille gule huset. Hovedoppdraget var vårt felles prosjekt Expedisjon Amundsen samt søken etter gode bilder og ideer til flere artikler fra Hemsedal fremover.

Ida har fra før gått Norge på langs på ski alene 29 januar til 24 mai i år, så her er det godt innarbeidet turtempo, gull humør og et helvetes bra mot. Expedisjon Amundsen er et pulkeløp 28 februar over Hardangervidda på 100 km der hun stiller på lag med Marianne fra Tromsø. Jeg stiller som Coach in real life og noe som kommer på trykk i neste nummer av UTE magasinet. Damerekorden er på 36 timer, noe jeg er sikker på at vi tar knekken på! Gøy å kunne skrive vi!!!

På to dager ble det mye herlig og lykkelig action. Slik blir det når to glade livs og naturnytere tørner sammen, selv om vi har to noe forskjellige innfallsvinkler på vårt friluftsliv så sto det ikke på inspirasjon begge veiene

Etter en morgen økt i bakken på ok forhold fant vi gull på Nibbi. Snøen var reset fra søndagens spor bonanza der oppe, og i bollen lå jevn over 20 cm snø mye tørrere en suppa i anlegget merkelig nok. Fjellet var hvitere enn jeg husker fra i hele forrige sesong! Etter tur ble det super morsom bildeshoot før jeg skulle prestere som kokk, noe jeg også synes er gøy!

Onsdagen våknet vi til regn som vi viste, men motivasjon for å teste ski samt trene alpintlåra i bakken var stor. Det er fantastisk fine forhold både på racing og pudderplanker. Og Ida ble forelsket i mine Movement Trust! De venter på deg neste gang også Ida. Vi avsluttet dagen med noen fysiske tester før Oslo ventet for noen.

Kommentaren: «Hemsedal altså! Du har det så bra Tommy» likte jeg. Vi UTE mennesker elsker å være ute å bruke kroppen, og er veldig flinke til å inspirere hverandre! Jeg har mange ideer liggende igjen hva jeg skal gjøre i vinter! For eksempel Norge på tvers!!! ved Tyssfjord

Nå er jeg sliten, å har synket ned i min deilige dype sofa. Her blir jeg resten av kvelden, supermotivert for skriving!

Dagens reklame er naturlig nok UTE magasinet. Siste nummer var supertykk med masse fantastiske ideer og tips, reportasjer,  tester, sykt flotte bilder og masse mere. UTE redaksjonen brenner for sin jobb og har erfaring fra en annen verden. De er også en gjeng herlige mennesker også uten tur klær!

http://www.utemagasinet.no/

Ida på langs: http://idapaalangs.com/

Expedisjon Amundsen http://www.xtremeidfjord.no/Expedition-Amundsen

Expedisjon Tommy går Norge på Tvers  http://www.statkart.no/Hvor+er+Norge+smalest%3F.d25-SwBbOY0.ips

1 kommentar

Filed under ski

One response to “UTE trives ute i Hemsedal

  1. Tilbaketråkk: Expedition Amundsen | tommy multisport

Legg igjen en kommentar

