En dag som går inn i historien som en av de mere unike.

Noen dager er bare flytdager, dager der man går å smiler både inni seg selv, og utenpå. Dette ble en slik dag og overraskelse elementet er ofte til god hjelp. Når man ser bare grått utenfor kontorvinduet så forventer man ikke påskevær og tørrsnø! Men etter en telefon fant jeg og Martin ut at vi måtte opp å sjekke, og der sånn 100 høydemetere over bygda strålte sola på oss! Martin er ikke en mann av store ord men etter første tur ned Hemsedalsløypa, brukte han ordet unikt. Og dette ble en unik dag. Silkeføre i 2/3 del av Hemsedalsløypa som gjorde at vi tok to turer. Å sitte på trappa på heishuset i T-skjorte å drikke kaffe, var bare en sann nytelse som ikke kan kjøpes for annet enn noen svetteperler, tiltakslyst og kreativitet.

Jeg tok også turen opp til Totten, som hadde 5 cm fantastisk fin snø oppå en hard base. Jeg kunne til og med kjøre helt fra selve toppen uten nye riper i skia i lekent terreng helt ned i den grå dalen. Det er ikke kun pudder til pungen som skaper  lykke hos meg, og veldig glad for det.  fas

Friluftsliv for meg handler om store synsinntrykk, action, aktivitet, turvenner og det behagelige. (Selv om noen turer blir så krevende at det blir fascinerende  Plusser man på det unike så havner denne dagen høyt på min friluftsliv skala! Når jeg også er så heldig at jeg stort sett kan rullere på min arbeidstid etter vær og ideer så er jeg fryktelig lykkelig for at jeg tok valget om å flytte på fjellet! Jeg anbefaler deg å gjøre det samme om du har samme lidenskap for alt som er utenfor døra og elsker alle årstider!

Historien om Simen Fivee passer samtidig å nevne. Simen måtte ha snø, og kjørte sin moped 11 mil til Gaustadtoppen. Skikjøringen var ikke den beste men historien var så god at Norges største skimagasin postet historien til sine 20.000 facebook venner. Det er noen som ikke bare prater! Slike historier gjør meg glad! http://www.friflyt.no/Ski/Norges-ivrigste-frikjoerer

Legg igjen en kommentar

oktober 22, 2012 · 17:42

Legg igjen en kommentar

