Vinter nå lissom

Den som venter på noe godt venter ikke for gjevest. Å jodda, å vente gidder jeg ikke. Det er ingen vist å sitte å vente men heller lete til man finner. Jeg tok ikke den helt kreative løsningen men valgte samme tur tre uker på rad. Med økende snømengde og bedre vær for hver gang så fikk jeg en fantastisk flott progresjon med Koldedalstind. Siste turen er den vakreste jeg har hatt i oktober!

Mandag fikk jeg også lokal tur. Med 15 cm nye powpow og kunstsnø i hele anlegget ble det 700 hm med superfin snø. Stedvis tynt kunssnølag men utrolig nok ingen nye riper i skia. Dra på føre venter nok på seg noen dager til men for en ufattelig morsom opplevelse mitt i oktober! Tør å påstå at jeg er sesongens første ned hele anlegget i Hemsedal,som i fjor.

I helga ploppet det opp med bilder og turbeskrivelser på facern. Mange hadde fine turer. Oppsummerer det jeg tror så er Romsdalen/Sunnmøre som har nok den beste snøen. Alnestind og Finnan på Trollstigen har nok hatt mest fornøyde folk. Fanaråki på Sognefjellet har også folk hatt fine turer på. Noen venner har vært på Togga i Sogndal

Den lengste turen ble nok Snorre over Falkbreen klatret opp breen nord for Stølnostinden, og ned på nordsiden. Her ser det ut som tau er bra å ha. Andre som har vært på tur?

Ny bakketur i morra, utsiktene for mere snø ser begrenset ut nå i dalen, dog må nok minusgradene hjelpe oss så vi får produsert kunstsnø. Men vi har 15 dager igjen på oss! Lokal skikjøring er alltid best!

Legg igjen en kommentar

Filed under ski

Legg igjen en kommentar

