Hurra, skal kjøre på Movement ski til vinteren..

Vinteren begynte i dag, etter et hyggelig møte med Movement i dag der vi gikk igjennom ski konseptet for 2013 så kribler det i skikroppen. Etter å ha fått testet en del av de 30 skimodellene for sesongen i vår så skjønner jeg at dette kan Sveitserne. Sykt mye bra ski, og ikke minst det dekker alle behov, mine i alle fall!

Hele vårsesongen har jeg brukt Bond skia 120-84-109 på toppturer som veier 1.4 kg, med early rise og rocker. Kontan, drit bra kontroll på norsk fjellføre men flyter ok på det virkelig gode dagene også. Uten tvil den beste rene toppturskia jeg har kjørt på Norsk gjennomsnittsføre. Nå som formen ikke er på det beste er det godt å ha utstyr som du kan ta med på de gode dagene også uten å «dø» på veien opp. 2013 moellen med carbon gleder jeg meg til, par hunder gram lettere men mye av de samme egenskapene som test vinneren hos Friflyt forrige sesong

Dog breie, lekne frikjøringsski er det som ligger mitt hjerte nærmest. Jeg gleder meg til å kjøre Fly Swatter ,  150-125-145,Noen  som har kjørt den? Håper dette er en ski jeg kan ta med ut i desember allerede! Tror må vi spille på lag med snøgudene, i øst var vi ikke helt på lag med de sist sesong vel… Her skal ski testes og lekes med! Foreløbig 11/12 modellene her: http://www.movementskis.com/products/

Gleder meg til å jobbe med de hærlige menneskene bak Movement i Norge. Så ser frem til en varm september, og snø allerede i oktober? Ja takk!

Bilde av 2012/13 mod av Bond, og Fly Swatter for 11/12

Legg igjen en kommentar

Filed under ski

Legg igjen en kommentar

