Forfall i hvert sekund.

Da er det straks en måned siden smellen, og formen er nok tidenes dårligste. Mai er forventningenes måned og kansje den fineste tiden der kryssningen mellom vinter og sommeraktiviteter byr på masse kvalitet! Bilder og meldinger popper opp på facebook med glade venner og kjente som utnytter den fantastiske våren. Jeg får god trening med å prøve å glede meg på andres vegne, og synes jeg klarer det ganske bra nå..

Jeg er selvsagt ikke i en unik situasjon, men det er uanset kjedelig når man er så glad i dette bevegelseslivet, og naturopplevelser. Det er kjedelig å sitte å kjenne på forfallet mens kroppen leger seg. Jeg har hatt 1 1/2 uke med trilleturer men hadde i går en tur som ga meg litt puls og fikk svettet noe. Hodet hamrer fort om pulsen kommer over 120 så fortsatt er det turer i såkalt mosjonsfart. Men ser at nå peker pilen rett vei. Det er fortsatt MYE soving men også der begynner jeg å bli mer og mer våken. Ansiktet ser bra ut, men det er fortsatt noe stivt.

Tanken på at selv om jeg klarer statens helsetilsyn anbefalte 30 minutters aktivitet om dagen så blir formen dårligere og dårligere. Skremmende å tenke på at det kun er 30% av befolkningen som har tilsvarende eller høyere aktivitetsnivå. Hvordan har disse kroppene det?

Ingenting er så ille at det ikke er godt for noe. Som «Onkel reisende Mac» så er man sjelden hjemme. Fint å kose seg med 8 onkelbarn, konfirmasjon og kommende 17 maifeiring med barnetog.

Bilde er for øvrig fra besøk på Levanger sykehus, da jeg måtte ringe på utenifra, og ble geileidet inn i ansiktsmaske for å ikke dra med meg sykehusbakterier fra Spania. Moro opplevelse det også. Alle tester var også fine.

Ønsker deg en riktig god 17 mai, og fortsatt fin vår!

Legg igjen en kommentar

Filed under Tanker om meg og deg, Utstyrs tips

Legg igjen en kommentar

