Det går alltid godt,tross alt!

Da har jeg flyttet bloggen etter at den gamle ble stengt. Det tok et 1/2 år. Men nå har jeg tid etter min aller dramatiske ulykke,og det har blitt noen av de.

Denne gangen ble det 4 brudd i ansiktet etter en velt på stisykkel i unike Tenerife,Spania. Ulykken var blodig men ikke mere ille enn et forslått ansikt, oppskrapet overkropp. Jeg ble geleidet hjem til solstolen mens de andre dro videre. Dagen etter dro vi på kort tur da mine venner der nede skulle tilbake til Norge, jeg to dager etter. Jeg ble litt trøtt på denne turen og takket for meg og dro til lege. Han ble nokså streng,å sa at du MÅ rett til sykehus. Etter 6 timer på venterommet, fikk jeg beskjeden om 4 brudd,og opperasjon dagen etter. For et sjokk!

Formen var fin men selvsagt ømdt i ansiktet men ikke behov for noe smertedempende. Min plastiske kirurg Alicia virket meget proffesjonell og streng. Hun forklarte at de måtte gå inn igjennom munnen,øyehulen og tinningen. Med dyre titanplater på 1,2 mm og skruer så dyre som edelstener så skulle dette gå meget bra! Og det gjorde det! Våknet opp «fyllesyk» men sov godt igjennom natten. Dagen etter fryktet jeg et pizzatryne men nei, lite var synlig etter inngrepet og hadde fortsatt ikke «vondt»

Da ble det 6 dager alene på sykehuset med is,gele og yoghurt som middag! Formen var fin men kjente å gå i trappene var svimlende. Tiden ble fylt med boklesning og filmer på min Pc. Heldigvis var den full av nye filmer. Internett var ikke tilgjengelig.

Erfaringen med Spansk helsevesen er sykt bra. Veldig inneffektivt men meget godt service og høy kompetanse har jeg forstått. Min kirurg Alicia var i følge ryktene Spanias aller fremste på ansikt,og min ulykke påbeløper seg godt over 100.000. Takk til SOS international for en fantastisk service, de sendte også min søster ned for hjelp og selskap. Sykebil til flyplasen og 1.klasse på flyet hjem.

Nå er det 17 dager siden ulykken,sporene er få men er veldig sliten og har vondt (trykk) i hodet. Likevell var min kirurg overasket over hvor fort jeg ble leget. Takker en sterk kropp og god helse for dette! Positivitet er ei heller noen ulempe!

Jeg skal dog ha 6-8 uker med rolige dager. Men gåturer er bra, og om gåturer er bra så tror jeg noen rolige trilleturer er like bra om noen dager! Dog skal holde meg godt innenfor rolig langkjør puls, og lavt buktrykk! Men akter ingen senskader så det blir ro ut mai, og rolige dager hos familien i Verdal og Levanger.

Kjenner det gjør vondt å gå glipp av Nesbyen freeridecamp, 1 mai festival i Hemsedal, High camp, 17 mai feiring i Jotunheimen,vårskiturer og stiturer i øst. Men får glede meg på at andre får leke,selv om jeg er meget dårlig på slikt.

Men en syk bra vinter der jeg fikk utnyttet vestlandssnøen 110% både i Sogndal,Myrkdalen og Stranda. Også hatt mange fantastiske skidager i Hemsedal og fikk med meg 2 av 3 snødump. En smell i ryggen forkortet sesongen med et par uker

Men det går alltid bra tross alt!

2 kommentarer

Filed under Tanker om meg og deg, Utstyrs tips

2 responses to “Det går alltid godt,tross alt!

  1. Viggo I.

    Du e knaillhard Tommy! God bedring – du er vel raskt tilbake on track tipper jeg,

Legg igjen en kommentar

