Birkebeiner rittet

Etter en nokså bedrøvelig uke med trøtt kropp og mye søvn var jeg klar for Birken. Ble også tidlig trøtt fredag å la meg kl 21 og sov veldig urolig natta igjenom,i følge mine hytte venner

Voknet lite «laddad» kl 06.30 men kjente et godt humør, kansje ikke så vanskelig når man møte mange kjente folk på vei til start. Varmet opp godt i 25 min, pulsen var høy i forhold til farten. Tja, men føltes da bra!!

Gry opp mot Skramstadsetera. Kom inn til 3.52

Kom helt fremst i mitt felt, starten går oglegger meg i 4 posisjon og forblir der til asfalten slutter. Bena var lette og fine, pulsen ok men pluttselig spratt pulsen opp 8-10 slag på samme fart. Så begynner det å bli tungt, på noen få sekunder sier det stopp. Jeg klarer ikke å holde farta og feltet drar forbi meg. Legger meg bak noen single ryttere å roer helt, men kommer meg aldri. Ok, da gir jeg opp i dag. Sykler til første nedoverbakke å ruller tilbake til Rena. Ble ialefall en ok økt. Hva dette skyldes vet jeg ikke men finner roen å satser på at dette ordner seg

Alltid glade også etter birken!! Frikransen multisport med Gry, og Frikransen sykkel med Tim

Tankene til neste Helgs Hemsedal Challenge var uten tvil hovedgrunnen til at jeg stoppet, også det å¨trille inn til en dårlig tid er helt uaktuelt. Da bryter jeg og velger komforten med å slippe å ta bussen for å hente bilen i Rena etter rittet. Gleder meg med Øystein, Ole P, Nina, Birgitt, Sissel, Andreas, Trond, Gry, Tim og alle andre som får en kjempe dag selv om noen hadde mekaniske problemer som kostet tid..

Dagen derpå for meg,Gry,Ole P og Nina. Anja, Ragnhild og Magne ble også med på trening og grilling ved Trollvann. Ut kl 12,inn kl 19,nydelig dag tross grått vær

Birken er fantastisk med prikkfri gjenomføring av et enormt arrangemang,  og motiverer ufattelig mange til å trene mye. Er så utrolig mange godt trent sykkel folk i dette landet.

Nå ser jeg kun frem til en rolig uke med en del løping. Ute i dag med en god teknisk løpeøkt i tøft terreng, kjentes bra ut. I morgen skal jeg og Johanna Ring ut i skauen å trene mere før Hemsedal Challenge, det samme tirsdag og torsdag. Målet for meg og Johanna er Pallen, bare alt fungerer

http://www.hemsedalchallenge.com/

http://www.frikransen.com/multisport

1 kommentar

Filed under konkuranser

One response to “Birkebeiner rittet

  1. hei onkel tommy:)

    jeg er frida nevøen din:P

    fin blogg:) håper du har det bra om dagene:) jeg har fått ny lille søster kaldt ida visst du ikke vet det:)
    klem fra meg frida:) håper vi møtes snart:) savner deg:)

Legg igjen en kommentar

