3 dager til verdens hardeste triatlon, Norseman

Da er nærvene her, og letingen etter unskyldninger for ikke å stille melder seg. Finner da ingen selv om ryggen er tvilsom og supporten trakk seg i siste liten. Flere venner sier de stiller om det er krise, det kan til og med bli flere..Det gjør at konkuransen bli mye mere positiv å lettere å prestere når venner står å heier å satt av en hel helg til meg å min «leking»

Leken er 3,8 km svømming, 180 km sykkel og 42 km løping samt 5000 høyde meter. I 07 var alt bare positivt:http://www.frikransen.com/ny-personlig-rekord-til-tommy-og-gry-imponerte-med-en-super-avslutning-under-norseman-extreme-triatlon.526643-40424.html

06 bare slit: http://www.vgb.no/11894/perma/89329

Høydeprofil, eneste som er flatt er vel svømmingen..

Formen er nok bra men ikke på høyde med 07. Motivasjonen har ikke vært på topp i år. Mye pudder i vinter med mye anlegg og lite toppturer som har brukt å vært grunnlaget. Heller ikke våren har skapt motivasjon men tross alt fått 4-10 timer i uka med få langturer og mye hardt. Er alt for glad i livets mange muligheter!! Ryggen har skapt litt trøbbel. Etter Ironman Frankrike så måtte jeg gjøre noe. 6 behandlinger hos kiropraktor har gitt vond korsygg, det skal jeg tåle, bare ikke «puste» krampene kommer tilbake. Da er det over og ut. Så vondt kan jeg ikke ha det igjen selv om jeg fullførte sist.

Jo da,ser fremt til dette å vet jeg kan fullføre, målet er dog å se 13 tallet å bli blandt de 50 beste blandt 200 fra hele verden. Jeg er ingen triatlet men multisporter, slik er det bare.  Nivået er høyt, ikke en gang verdensmester på distansen Colting klarte å vinne.

Løypa er spektakulær, med start mitt i Hardangefjorden fra en ferge, langs bratte fjell, sykle opp Måbødalen med vørsingsfossen, over Hardangervidda med Jøkullen, og maraton opp til Gautstadtoppen som er Østlandets aller flotteste å kuleste fjell, også for toppturer og bratt kjøring på ski.

Jepp, da er det snart start, alt går nok bra, fomen er ok, utstyret her 100%, jeg tåler distansen veldig godt, og blir bedre jo mere slit. Eneste som kan stoppe meg er krampene i mage/rygg som forhindrer meg fra å puste inn…litt upraktisk på en Ironman.

Følg med, konkuransen blir blogget…

2 kommentarer

Filed under konkuranser

2 responses to “3 dager til verdens hardeste triatlon, Norseman

  1. Pia

    Lykke til.
    Var du med på triathlon fra Bergen til voss 7. juni?

  2. -

    Nei desverre, ble for nært til Ironman Frankrike. Var du med?

Legg igjen en kommentar

