Aksjon vond rygg del to med kule bilder!!

Mandag: Vel, marginale ryggprobemer er dette virkelig men uansett  så må jeg ha det bort om jeg skal delta på flere Ironman, og det skal jeg. Nice var et helvete på grunn av ryggen

Etter en del runder tidligere er det nå kommet til kiropraktor i Tønsberg. Bjørn Skollerud er selv triatlet, en rask en. Godt å bli tatt seriøst og bli forklart godt. Når han også finner et tydelig problem virvel (nr9) som er stiv og rotert så er det sansynlig at den lager bråk etterhvert.

Følelsen dagen etter er god,kjenner at noe er gjort og skal tilbake igjen i morgen til Ronny på Norstrand kiropraktorklinikk som Bjørn henviste meg til. Littt langt til Tønsberg 3 ganger i uka. Servicen har vært superbra, og responstiden fraværende. Kan kansje si at dette er en merkelig prioritering fra Helsenorge. Prioritere en som får vondt i ryggen etter 8-10 timers konkuranse og kun det…

Problemet med dette er at jeg aldri kjenner til ryggen til hverdags eller andre konkuranser enn de lange tri konkuransen. Med andre ord så får jeg ikke testet dette fult ut før Norseman. Jo et marginalt problem, og selvsagt blir det vondter under lange konkuranser, men det kan ikke sette meg totalt ut. Kan ikke ha det så vondt igjen under Norseman!!

Onsdag: Tok bilder i dag og det var ufattelig fascinerende. Ronny tegnet og forklarte. Ingen tvil om at det kan bli problemer. Men jeg har da ikke ryggvondt til daglig men skjønner ikke helt hvorfor. men som han sier, uten tvil treningen.

Nederste virvel er vinklet til høyre, mens virvler opp til t 10 står riktig. Ser man godt etter ser man strekene til Ronny. Fra t10 så er det vinklet til venstre og øvre del er veldig skjev. Mest sanynlig etter skismellen i 06. Kraveben og resten er da ingen problemer med, der er alt rettstilt

Her fra siden, og nederste virvel står alt for spist på, det vil si at svaien kommer 2-3 virvler for tidlig. Dette skaper en kompansjasjon i torax (mitre delen) delen. Øvre delene blir helt flat som du ser, savner mye av kromningen sin

Jo rart det ikke blir vondt av dette. Uansett, ingen slitasjer så dette går å ordne!!

Legg igjen en kommentar

Filed under Tanker om meg og deg

Legg igjen en kommentar

