Toppturhelg i Bodø

Noen mimilmeter nysnø og tidlig mørkt. Men helt ok topptur forhold i Bodø. Ryktene gikk på at det ikke lå noe i lavlandet men det stemte heldigvis ikke. Nord norge har også slitt med mye nedbør og 7- 8 grader mens i hemsedal har pudder alarmen gått med 40 cm nysnø siste døgn. Jeg er på litt feil sted til feil tid. Likevel veldig hyggelig å besøke gamle venner i gamlebyen.

sola prøver å presse seg opp men klarer det ikke helt. Men fantastisk dag i Bodø. Snøen er dårlig men på slike dager finnes ingen begrensninger. Rolf er fornøyd

Faktisk tendenser til pudder i mitt partiet. Veldig bra i forhold til forventningene. Men skikkelig "combat skiing"nederst. Kvalhornet i bodø, er lagt til i min topptur logg. Snill og fin topp når snøen er dårlig. Rolf var også i overbevistende fin form.Får tenke på nye prosjekt til neste helg. Får se hvor i landet det snør.

http://www.frikransen.com/multisport

8 kommentarer

Filed under tur, Uncategorized

8 responses to “Toppturhelg i Bodø

  1. Heldig som har snø! Vi venter stadig i Oslo!

  2. Så flott! Takk for stemningsfull rapport! Jeg aner knapt hva snø er. 🙂 10 grader er stort sett virkeligheten på Jæren for tiden!

    Men håper du kan definere begrepet «Combat skiiing» 🙂 Hva er det for noe?

    Vigi

  3. Jo man må lete godt for å finne snø. Samme i Oslo også men 3-5 timers kjøring har det vært fine forhold i en mnd nå. Men vet, ikke alle som orker det

    Combat skiing, er det ikke et kult ord??!! Men det er altså når det er håpløse forhold på nedoverturen. Ofte gjennom tett skog med håpløse snøforhold. Med andre ord, når oppturen blir mye lettere enn nedtruen og man er mye svettere ved ankomst til bilen enn ankomst til toppen!!!

  4. Bodøgutt?

    Jeg sitter nå i Bodø og skriver, på Innstranda noen km utenfor sentrum, og her er plenen grønn, så variasjonene er store innad i Bodøområdet også. 🙂

    Kvalhornet – hvor blir det?

  5. Vi håper snart snøen kommer her og. Var på fjellet i helgen, god å få testet skia igjen selv om det ikke var så mye snø der.

  6. Starlett: Nei er trønder, bosatt i Oslo. Jo store variasjoner!! Når du kjører mot Valnesfjord tar du til Venstre i Nordvik ca 40 min fra Bodø Centrum. Da blir det andre fjell på venstre hånd (du ser ikke toppen ) Se kartlink

    http://kart.gulesider

  7. #6 Kommentar fra Tommy Aslaksen:

    Takk for link med kart! 🙂

    Jeg er godt kjent i området rundt Valnesfjord Helsesportsenter, og vet at det er vår her i Bodø mens det ennå er vinter og mye snø der.

    Så da er saken oppklart. 🙂

    Jeg er forresten også godt kjent i Oslo, OG i Trøndelag, men akkurat NÅ bor jeg i Bodø, min barndoms by.

    Og vi har grønne plener og ingen snø, som du vil se om du klikker på nicket mitt. 🙂

  8. Jo store lokale variasjoner, og mange tenker ikke det. I Oslo er det helt utenkelig at Hemsedal 3 timer i bil unna, snør ned. De har sin beste førjulsesong (for skiløpere da) på mange tiår!! Og det snør fortsatt

    Og gjett hvor jeg skal til helga? http://www.skiinfo.no

    Ha en flott helg hvor en du er, men utnytt dine muligheter. De er der nok

Legg igjen en kommentar

